Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
|
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina , ul. Kościelna 1, 88-230 Piotrków Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2655123, faks 054 2655112.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.piotrkowkujawski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa ulicy św. Ducha w Piotrkowie Kujawskim.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą: Przebudowa
ulicy św. Ducha w Piotrkowie Kujawskim
Przedmiotem są roboty budowlane w zakres których wchodzi wykonanie m.in.
:
I. Roboty w zakresie kanalizacji deszczowej
KOLEKTORY DESZCZOWE - ROBOTY ZIEMNE
1. Wytyczenie trasy istniejącego uzbrojenia wodociągu, kabli
2. Ręczne wykopy dołów poszukiwawczych
3. Podwieszenie odkopanych rur i kabli na żerdziach drewnianych
4. Zabezpieczenie kabla telefonicznego dwudzielną rurą osłonową
5. Wytyczenie trasy rurociągów
6. Mod. wykopy wykonywane koparkami w obudowie stalowej Grunt kategorii
I-II
7. Mod. wykopy wykonywane koparkami w obudowie stalowej Grunt kategorii
III
8. Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fundamenty, ruroc.i kolektory w
gruntach such. z wydobyciem urobku łopatą lub wyciągiem ręcz.o głęb.
3,0m szer.0,8-1,5m.kat.I - II
9. Wykopy liniowe o ścianach pion.pod fundamenty, ruroc.i kolektory w
gruntach such. z wydobyciem urobku łopatą lub wyciągiem ręcz.o głęb.3,0m
szer.0,8-1,5m. kat. III - IV
10. Analogia - pełne umocnienie pionowych ścian wykopów liniowych o
szer.do 1,0m i głębokości do 3,0m ścianką stalową w gruntach suchych
.Grunt kat.I-II
11. Analogia - pełne umocnienie pionowych ścian wykopów liniowych o
szer. do 1,0m i głębokości do 3,0m ścianką stalową w gruntach suchych
wraz z rozbiórką. Grunt kat. III-IV
12. Analogia -pełne umocnienie pionowych ścian wykopów liniowych szer.
do 1,5m i głęb.do 6,0m obudową stalową w gruntach such.wraz z rozbiórką.
Grunt kat.I-II
13. Analogia - pełne umocnienie pionowych ścian wykopów liniowych
szer.do 1,5m i głęb. do 6,0m obudową stalową w gruntach such. wraz z
rozbiórką.Grunt kat.III-IV
14. Przemieszczanie spycharkami gąsienicowymi o mocy 55 kW/75 KM gruntu
uprzednio odspojonego na odległość do 10 m. Grunt kategorii I-II -
zasypka
15. Przemieszczanie spycharkami gąsienicowymi o mocy 55 kW/75 KM gruntu
uprzednio odspojonego na odległość do 10 m. Grunt kategorii III -
zasypka
16. Ręczne zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych, głębokość
wykopu do 3,0 m i szerokość 0,8-1,5 m.Grunt kategorii I-II.
17. Ręczne zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych, głębokość
wykopu do 3,0 m i szerokość 0,8-1,5 m.Grunt kategorii III-IV.
18. Zagęszczenie nasypów zagęszczarkami. Grunt sypki kategorii I-III
19. Roboty ziemne wykon. koparkami przedsiębier.0,25m3,spycharkami 75KM z
transp. urobku samochodami samowył. do 5t ziemi uprzednio
zmagazynowanej w hałdach. Grunt kat.I-III - ( wywóz urobku)
20. Dowóz pospółki na wymianę gruntu
21. Kanały i rowy oraz obiekty nasypowe melioracyjne - rozplantowanie do
1 m3 ziemi wydobytej z wykopów spycharkami gąsienicowymi 75 KM,leżącej
wzdłuż krawędzi wykopu na długości 1m.Grunt kat.I-IV.
22. Roboty ziemne wykonywane koparkami przedsiębiernymi 0,60m3 z
transportem urobku samochodami samowyład.5-10 t.Kategoria gruntu I-II
dowóz gruntu na podsypkę KOLEKTORY DESZCZOWE - ROBOTY KONSTRUKCYJNE
23. Podłoża pod rurociągi z pospółki o grubości 15 cm
24. Rurociągi kanalizacyjne z rur PVC kielichowe o średnicy nominalnej
250 mm kl. S wraz z transportem
25. Kontrola szczelności połączeń i jakości wykonywanych kolektorów oraz
studni poprzez inspekcję kamerą wewnątrz kanałów
26. Studnie rewizyjne rozgałęźne z kręgów betowych ze zwężką z betonu C
35na45 o średnicy 1400 mm, łączone na uszczelkę elastomerową o śr.
wysokości całkowitej 2,41 m w gotowym wykopie z pierścieniem
odciążającym oraz z włazem żeliwnym typu ciężkiego D 400 , amortyzatorem
i zamkiem zatrzaskowym z montażem i transportem . Na etapie
prefabrykacji wbetonować dno z polipropylenu lub równoważne. . Przejścia
rurociągów szczelne przegubowe. Przewidzieć regulacje włazów do
wymaganej rzędnej.
27. Studnie rewizyjne rozgałęźne z kręgów betowych ze zwężką z betonu C
35na45 o średnicy 1200 mm, łączone na uszczelkę elastomerową o śr.
wysokości całkowitej 1,82 m w gotowym wykopie z pierścieniem
odciążającym oraz z włazem żeliwnym typu ciężkiego D 400 , amortyzatorem
i zamkiem zatrzaskowym z montażem i transportem . Na etapie
prefabrykacji wbetonować dno z polipropylenu lub równoważne. . Przejścia
rurociągów szczelne przegubowe. Przewidzieć regulacje włazów do
wymaganej rzędnej.
WPUSTY ULICZNE - ROBOTY ZIEMNE
28. Wytyczenie trasy istniejącego uzbrojenia w miejscu kolizji
29. Ręczne wykopy dołów poszukiwawczych.
30. Podwieszenie odkopanych rur i kabli na żerdziach drewnianych
31. Wytyczenie trasy rurociągów
32. Wykopy liniowe o ścianach pion.pod fundamenty,ruroc.I kolektory w
gruntach such. z wydobyciem urobku łopatą lub wyciągiem ręcz.o głęb.3,0m
szer.0,8-1,5m.kat.I - II
33. Wykopy liniowe o ścianach pion. pod fundamenty, ruroc.I kolektory w
gruntach such. z wydobyciem urobku łopatą lub wyciągiem ręcz.o głęb.3,0m
szer.0,8-1,5m. kat. III - IV
34. Analogia - pełne umocnienie pionowych ścian wykopów liniowych o
szer.do 1,0m i głębokości do 3,0m ścianką stalową w gruntach suchych
.Grunt kat.I-II
35. Analogia - pełne umocnienie pionowych ścian wykopów liniowych o
szer. do 1,0m i głębokości do 3,0m ścianką stalową w gruntach suchych
wraz z rozbiórką. Grunt kat.III-IV
36. Ręczne zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych,głębokość
wykopu do 3,0 m i szerokość 0,8-1,5 m.Grunt kategorii I-II.
37. Ręczne zasypywanie wykopów liniowych o ścianach pionowych, głębokość
wykopu do 3,0 m i szerokość 0,8-1,5 m.Grunt kategorii III-IV.
38. Zagęszczenie nasypów zagęszczarkami. Grunt sypki kategorii I-III
39. Mechaniczne rozplantowanie do 1 m3 ziemi wydobytej z wykopów
spycharkami gąsienicowymi 75 KM,leżącej wzdłuż krawędzi wykopu na
długości 1m.Grunt kat.I-IV.
40. Roboty ziemne wykon. koparkami przedsiębier.0,25m3,spycharkami 75KM z
transp. urobku samochodami samowył. do 5t ziemi uprzednio
zmagazynowanej w hałdach. Grunt kat.I-III - ( wywóz gruntu)
41. Roboty ziemne wykonywane koparkami przedsiębiernymi 0,60m3 z
transportem urobku samochodami samowyład.5-10 t. Kategoria gruntu I-II -
dowóz pospółki na wymianę gruntu
42. Roboty ziemne wykonywane koparkami przedsiębiernymi 1,20 m3 z
transportem urobku samochodami samowyład.5-10 t. Kategoria gruntu I-II (
podsypka)
WPUSTY ULICZNE - ROBOTY KONSTRUKCYJNE
43. Podłoża pod rurociągi z pospółki o grubości 15 cm
44. Rurociągi kanalizacyjne z rur PVC litych typu ciężkiego o średnicy
nominalnej 200 mm
45. Próba szczelności kanałów rurowych o średnicy nominalnej 200 mm.
Dowóz wody samochodem beczkowozem 4 t
46. Wpusty uliczne o średnicy 500 mm z osadnikiem i syfonem
II. Roboty w zakresie robót drogowych - koszty kwalifikowane
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE
1. Rozebranie chodnika z płyt 35x35 cm
2. Rozebranie obrzeża 6x20
3. Rozebranie nawierzchni bitumicznych grub 4 cm ręcznie
4. Rozebranie nawierzchni z kostki betonowej gr. 6cm - istniejący
chodnik
5. Rozebranie krawężnika betonowego
6. Rozebranie ławy pod krawężniki z kruszywa
7. Rozebranie nawierzchni bitumicznych grub 4 cm mechan - frezowanie na
połączeniach dróg
8. Transport brukowca ciągnikiem na odległość 0,5 km załadunek ręczny -
wywóz rozebranych elementów z załadunkiem i rozładunkiem
9. Wykonanie koryta na poszerzeniu chodnika głęb średnio 20 cm, w
gruncie kat 2-4 -chodniki i wjazdy
10. Koryto na poszerzeniu chodnika w gruncie kat 2-4 - dodatek za 5 cm
11. Mechaniczne wykonanie koryta na całej szer jezdni głęb śr 30 cm
12. Roboty ziemne koparkami podsiębiernymi 0,40 m3 w gruncie kat 1-2 z
transportem wywrotkami
13. Regulacja pionowa włazów kanałowych, pokryw, skrzynek wodociągowych
14. Wycięcie płatów darniny z wywozem
PODBUDOWY
15. Ława pod krawężnik betonowa z oporem
16. Krawężnik betonowy wystający 15x30 cm
17. Krawężnik betonowy obniżony 15x25 cm
18. Podbudowa z gruntu stab cementem grub 10 cm
19. Warstwa dolna podbudowy z kruszywa łamanego 0-63mm stabilizowanego
mechanicznie grub 15 cm
20. Warstwa górna podbudowy z kruszywa łamanego 0-31,5 grub 8 cm
21. Mechaniczne oczyszczenie nawierzchni bitumicznej
22. Skropienie nawierzchni asfaltem - emulsja asfaltowa
NAWIERZCHNIE DROGI
23. Nawierzchnia - w.wiążąca min-asfaltowa
24. Nawierzchnia - w.ścieralna
CHODNIKI I WJAZDY
25. Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5
gr. 15cm
26. Obrzeże betonowe 30x8
27. Nawierzchnie z kostki betonowej szarej grub 6 cm
28. Nawierzchnie z kostki betonowej kolorowej grub 8 cm
ROBOTY WYKOŃCZENIOWE
29. Humusowanie i obsianie
III. Roboty w zakresie robót drogowych - koszty niekwalifikowane
ROBOTY PRZYGOTOWAWCZE
1. Rozebranie chodnika z płyt 35x35 cm
2. Rozebranie obrzeża 6x20
3. Rozebranie krawężnika betonowego
4. Transport brukowca ciągnikiem na odległość 0,5 km załadunek ręczny
-wywóz rozebranych elementów z załadunkiem i rozładunkiem
5. Wykonanie koryta na poszerzeniu chodnika głęb średnio 20 cm, w
gruncie kat 2-4 - parkingi i wjazdy
6. Koryto na poszerzeniu chodnika w gruncie kat 2-4 - dodatek za 5 cm
7. Roboty ziemne koparkami podsiębiernymi 0,40 m3 w gruncie kat 1-2 z
transportem wywrotkami
PARKING
8. Ława pod krawężnik betonowa z oporem
9. Krawężnik betonowy wystający 15x30 cm
10. Podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem grub 10 cm
11. Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego
mechanicznie 0-63mm grub 15 cm
12. Podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego 0-31,5mm, grub 8 cm
13. Nawierzchnie z kostki betonowej grafitowej grub 8 cm
14. Rozbiórka istniejącej nawierzchni z koski z wykonaniem i
profilowamniem warstwy podsypki piaskowo cementowej - regulacja
wysokościowa wraz z ponownym ułożeniem kostki z rozbiórki
WJAZDY
15. Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0-31,5
gr.
15cm
16. Obrzeże betonowe 30x8
17. Nawierzchnie z kostki betonowej kolorowej grub 8 cm na podsypce
cementowo-piaskowej gr 4cm - wjazdy
IV. Sporządzenie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na
czas robót
V. Zapewnienie obsługi geodezyjnej oraz wykonanie inwentaryzacji
geodezyjnej powykonawczej
UWAGA:
Jeśli gdziekolwiek w SIWZ przedmiot zamówienia określony został przez
wskazanie znaków towarowych lub pochodzenie urządzeń i materiałów, to
Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń
równoważnych w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych
standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Przez pojęcie
urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i
materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na
budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych
od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych
wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót.
Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów
lub urządzeń równoważnych musi zostać załączony do oferty na druku -
załączniku nr 9 do SIWZ -
wykazie urządzeń równoważnych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta,
precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz
załączenie
niezbędnych dokumentów, takich jak: atest PZH, deklaracja zgodności
producenta , aprobata techniczna, karta katalogowa producenta
zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w
dokumentacji projektowej.
2.2. Uwagi końcowe
1. Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami,
zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną i polskimi normami.
2. Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy z materiałów własnych.
3. Zastosowane materiały powinny spełniać wymogi prawa budowlanego i
pozostawać w zgodności z Polskimi Normami lub aprobatami technicznymi.
4. Wartość materiałów użytych do realizacji inwestycji jest objęta ceną
wykonania zamówienia.
5. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa SIWZ oraz
załączone projekty budowlano-wykonawcze, SSTiWR, przedmiary robót i
kosztorysy ofertowe.
6. Przedmiot zamówienia nie obejmje wykoania robót wskazanych w
projektach budowlano-wonawczych na działce oznaczonej nr ewidencynym
551/2, które będą wykonane w następnych latach w drugim etapie.
7 W przypadku pozytywnej weryfikacji złożonego przez Zamawiającego
wniosku o przyznanie pomocy dla operacji typu Budowa lub modernizacja
dróg lokalnych w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z
tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej
infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialna i w oszczędzanie
energii w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności
wiejskiej objętego PROW na lata 2014-2020, i przyznaniu
dofinansowania przedmiot zamówienia będzie finansowany z w/w programu
2.3.. Okres gwarancji na wykonane roboty ( materiały i robociznę)
wynosił będzie tyle miesięcy ile wybrany wykonawca wskaże w złożonej
ofercie, nie mniej jednak niż 36 miesięcy od dnia odebrania przez
Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu
odbioru końcowego.
2.4. Wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca najpóźniej w dniu
podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu kosztorys ofertowy..
II.1.5)
V |
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do 10% zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2, 45.23.24.40-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 7.1. W niniejszym postępowaniu
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 10.000,00 zł
(słownie: dziesięć tysięcy złotych 00/100)
7.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze
poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn.
zm)
7.3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek
bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Piotrkowie Kujawskim BS Piotrków
Kujawski nr 07 9551 0002 0000 0101 2003 0011 z dopiskiem : Przetarg
nieograniczony na: Przebudowa ulicy św. Ducha w Piotrkowie Kujawskim
Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy
dołączyć do oferty.
7.4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej,
gwarancji ubezpieczeniowej, poręczeniu pieniężnym SKOK lub poręczeniach
udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości, należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować
w kasie u Zamawiającego, a kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem
załączyć do oferty.
7.5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. tj. do
dnia 31.05.2016 r. do godz. 10:00.
7.6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym
terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego.
7.7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty
akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego
oferta zostanie odrzucona.
7.8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po
wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z
wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy.
7.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium po zawarciu umowy w sprawie
zamówienia publicznego.
7.10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy,
który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
7.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę,
któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w
wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako
najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez
Zamawiającego.
7.12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca,
którego oferta została wybrana:
a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach
określonych w ofercie
b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się
niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
7.13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z
odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono
przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz
prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy
wskazany przez Wykonawcę.
7.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w
odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn
leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o
których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących
do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5,
lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie
wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt
3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez
wykonawcę jako najkorzystniejszej
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia
warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w
postępowaniu określone w pkt 4 ppkt 4.1 siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez
wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego w pkt. 5 ppkt 5.1.
niniejszej siwz.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia
warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie
zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie zgodnie z zasadmi sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone w okresie ostatnich pięciu lat przed
upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest
krótszy- w tym okresie, co najmniej jednego zadania polegającego na
budowie, przebudowie, remoncie dróg, na łączną kwotę nie mniejszą niż
250.000,00 zł brutto. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie
załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i dowodów wymienionych w
pkt. 5 ppkt 5.3. lit. a) i b) siwz.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia
warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli
Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone
w pkt 4 ppkt 4.1 siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia
warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty
oświadczenia wymienionego w pkt. 5 ppkt 5.1. niniejszej siwz.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia
warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli
Wykonawca oświadczy, że dysponuje: - Kierownikiem budowy - posiadającym
uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności
konstrukcyjno - budowlanej lub drogowej, które pozwalają na wykonywanie
czynności będących przedmiotem zamówienia niezależnie od momentu ich
wydania Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez
wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 5 ppkt
5.4. lit. a i b siwz.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia
warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli Wykonawca
oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 4
ppkt 4.1 siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp oraz przedłoży opłaconą polisę, a
w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia
warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty
oświadczenia wymienionego w pkt. 5 ppkt 5.1. siwz oraz dokumentu
wymienionego w pkt. 5.7 lit. b
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków,
o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w
okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo
wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem
ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem
dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te
zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały
wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone; - wykaz osób, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie
usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z
informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i
wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do
dysponowania tymi osobami; - oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; - opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na
zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące
podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony
od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru
lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert; - aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert; - aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych
podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia,
przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym
dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie
ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; - nie zalega z uiszczaniem podatków,
opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej
grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o
ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy
do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Dowód wpłacenia wadium
2)Dowody potwierdzające, że roboty zostały wykonane w sposób należyty
oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone
3)Wykaz materiałów i rządzeń równoważnych
4) Upoważnienie - jeśli dotyczy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 95
- 2 - Okres udzielonej gwarancji - 5
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
16.1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie
której dokonano wyboru wykonawcy, jeżeli wystąpią następujące
okoliczności:
a) wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej,
sposobie lub technologii wykonania przedmiotu umowy,
b) zmiana podatku od towarów i usług VAT,
c) konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia na skutek:
- wystąpienia warunków atmosferycznych nie pozwalających na wykonanie
przedmiotu umowy ze względów technologicznych, co może mieć wpływ na
jakość wykonania, trwałość i zachowanie okresu gwarancji,
- przedłużającego się oczekiwania na uzgodnienia, decyzje
administracyjne, itp.
- zawieszenia robót przez zamawiającego
- działania siły wyższej,
d) zmiana warunków finansowania zamówienia,
e) zmiana na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót,
f) zmiana na stanowisku inspektora nadzoru,
g) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz
Wykonawcy, na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o
dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu,
h) przy zawieraniu umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów
prac.
i) dopuszcza się możliwość powierzenia części robót podwykonawcy pomimo
braku wskazania podwykonawstwa w treści złożonej oferty pod warunkiem
uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego.
Zgodę taką wykonawca może otrzymać, jeśli wystąpi do zamawiającego z
pisemnym wnioskiem o wyrażenie zgody na powierzenie części robót
podwykonawcy.
Do wniosku wykonawca załączy projekt umowy z podwykonawcą (zgodny z
projektem wskazanym w SIWZ), dane podwykonawcy oraz zestawienie
rzeczowo-finansowe wskazujące zakres robót jakie wykonawca zamierza
powierzyć podwykonawcy.
Zamawiający w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku z załącznikami
może wyrazić zgodę na powierzenie części zamówienia podwykonawcy lub jej
odmówić bez podania uzasadnienia.
Zmiana zakresu podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną
zmianę umowy w sprawie zamówienia, jeżeli wykonawca samodzielnie
spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części
nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa.
16.2. Zmiany zawartej umowy wskazane w pkt. 16.1 lit. a, c i h
wymagają pisemnego uzasadnienia sporządzonego przez inspektora nadzoru i
przedstawiciela wykonawcy, zatwierdzonego przez kierownika
Zamawiającego.
Zmiana umowy wymaga, pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej.
16.3 Zmiana osób, o których mowa w pkt. 16 ppkt 16.1 lit. e), w
trakcie realizacji przedmiotu umowy, musi być uzasadniona przez
Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego.
Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie
7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i
doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym
zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
16.4. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana osób, o której mowa w
pkt. 16 ppkt 16.1 lit. e) winna być potwierdzona pisemnie i nie wymaga
aneksu do niniejszej umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.piotrkowkujawski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy
88-230 Piotrków Kujawski
ul. Kościelna 1
pokój nr 2.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 31.05.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy
88-230 Piotrków Kujawski
ul. Kościelna 1
pokój nr 12 ( sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
W przypadku pozytywnej weryfikacji złożonego przez Zamawiającego
wniosku o przyznanie pomocy dla operacji typu Budowa lub modernizacja
dróg lokalnych w ramach poddziałania Wsparcie inwestycji związanych z
tworzeniem, ulepszeniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej
infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialna i w oszczędzanie
energii w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności
wiejskiej objętego PROW na lata 2014-2020, i przyznaniu
dofinansowania przedmiot zamówienia będzie finansowany z w/w programu..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: tak
Burmistrz Miasta i Gminy
mgr Sławomir Henryk Bogucki