I. Podwozie z kabiną1.Parametry nie określone w poniższej specyfikacji muszą być zgodne z "Wymaganiami dla samochodów ratowniczo-gaśniczych przeznaczonych dla Ochotniczych Straży Pożarnych - Edycja druga - marzec 2006" lub "Wymaganiami Ogólnymi dla Samochodów Ratowniczo-Gaśniczych KG PSP - CNBOP - czerwiec 2002"
2.Pojazd musi spełniać "Wymagania szczegółowe dla samochodów ratowniczo gaśniczych KG PSP-CNBOP-czerwiec 2002" w zakresie "II. Wymagania dla średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego, załoga 1 + 5, pojemność zbiornika na wodę 2500 dm3".
3.Pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą "Prawo o ruchu drogowym". Pojazd musi posiadać certyfikat zgodności lub dopuszczenie do stosowania w ochronie przeciwpożarowej w dniu odbioru samochodu.
4.Pojazd musi odpowiadać Polskiej Normie PN-EN 1846-1 oraz PN-EN 1846-2. Samochód fabrycznie nowy rok produkcji 2008. Rzeczywista masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 14 000 kg. Dopuszczalna masa całkowita podana w świadectwie homologacji może przekroczyć 14 000 kg.
5.Pojazd musi być wyposażony w urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze:
- akustyczne elektryczne, mające umożliwiać podawanie komunikatów słownych z kabiny pojazdu bez względu na to, w jakiej pozycji pracy pojazd będzie się znajdował,
- pojedyncze lampy stroboskopowe niebieskie 2 szt. na dachu kabiny pojazdu oraz pojedyncze lampy stroboskopowe niebieskie z tyłu pojazdu,
- dodatkowe dwie stroboskopowe lampy sygnalizacyjne niebieskie z przodu pojazdu.
6.Podwozie pojazdu musi posiadać świadectwo homologacji typu, które należy załączyć do oferty. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych parametrów świadectwo homologacji na cały pojazd wraz z zabudową.
Podwozie pojazdu wyposażone w:
- silnik i podwozie pojazdu od jednego producenta,
- synchronizowaną skrzynią biegów,
- napęd 4 x 4 uterenowiony, który ma posiadać możliwość przekazywania napędu na wszystkie koła oraz blokady mechanizmów różnicowych między kołowych i między mostowych, możliwość odłączania przedniego mostu
- przekładnia rozdzielcza z przełożeniem terenowym i szosowym
- ogumienie uniwersalne, dostosowane do zmiennych warunków atmosferycznych (wielosezonowe),
- układ hamulcowy pojazdu wyposażony w system przeciwblokujący ABS,
- możliwość podłączenie zewnętrznego źródła układu pneumatycznego (szybkozłącze)
- układ kierowniczy samochodu ze wspomaganiem hydraulicznym,
- zaczep holowniczy służący do holowania pojazdu,
- konstrukcja zawieszenia ze względu na stałe obciążenie powinna być wzmocniona, w sposób, zapewniający pracę pojazdu bez uszkodzeń we wszystkich warunkach eksploatacji przewidzianych przez producenta
- należy podać zastosowane rozwiązania wzmocnień.
- silnik z zapłonem samoczynnym spełniającym normy Euro 4, bez konieczności stosowania dodatkowych płynów w celu spełnienia norm czystości spalin o mocy nie mniej 250 KM.
7.Kabina:
- czterodrzwiowa, jednomodułowa,
- zapewniająca dostęp do silnika,
- o konstrukcji umożliwiającej przeprowadzenie obsługi codziennej bez jej podnoszenia,
- powierzchnia podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym.
Wyposażenie kabiny:
- fotel kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia oraz tłumieniem drgać,
- cztery fotele dla załogi siedzącej w tylnym przedziale kabiny
- indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy,
- instalacja dostosowana do podłączenia radiotelefonu przewożonego Motorola,
- instalacja elektryczna do ładowarek latarek 12V,
- wtyczka i gniazdo do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego.
8. Pojazd musi być wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową (brzęczyk - sygnał przerywany) włączonego biegu wstecznego (jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania.
9. Pełnowymiarowe koło zapasowe z możliwością przewożenia na pojeździe.
10. Pojazd wyposażony w podgrzewane elektrycznie lusterka.
11. Maksymalna wysokość całkowita pojazdu 3200mm. Jeżeli wysokość półki lub szuflady od poziomu gruntu przekracza 1850mm, konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysuniecie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy.
II. Zabudowa pożarnicza
1.Zabudowa wykonana z materiałów odpornych na korozję.
2.Pojazd wyposażony w mocowania dla sprzętu zgodnie z Tablicą nr 1 " II Wymagania dla średniego samochodu ratowniczo - gaśniczego załoga 1 + 5, pojemność zbiornika na wodę 2500 dm3". Zainstalowanie dodatkowych półek lub szuflad (np. dodatkowa półka nad autopompy do pompy pływającej "Niagara").
3.Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi, wspomaganymi systemem ułatwiającym otwieranie i zabezpieczającym przed samoczynnym zamykaniem, wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamki zamykane na jeden klucz.
4.Przedział autopompy wyposażony w głośnik z mikrofonem współpracujący z radiotelefonem przewożonym, umożliwiający prowadzenie korespondencji z przedziału autopompy.
5. Autopompa dwuzakresowa o parametrach min. 1600 dm3/min. przy ciśnieniu 0,8 MPa i 250 dm3/min. przy ciśnieniu 4 MPa (dla głębokości ssania 1,5 m) wraz z układem wodno-pianowym wyposażonym w system sterowania umożliwiającym:
- regulację ciśnienia pracy,
- dozowanie środka pianotwórczego w całym zakresie pracy autopompy umożliwiające uzyskanie stężeń w zakresie od 3% - 6%.
- w przedziale autopompy zastosowań niezależny układ ogrzewania.
5.1Działko wodno-pianowe o regulowanej wydajności, umieszczone na dachu pojazdu.
Wydajność działka powinna być dobrana w taki sposób, aby nie była większa od wydajności nominalnej pompy zasilającej działko.
- wydajność działka: min 800 do 1600 dm3/min.
6.Linia szybkiego natarcia wysokiego ciśnienia (długość 60 mb) na zwijadle, zakończona prądownicą pistoletową, umieszczona z prawej strony, w tylnej części zabudowy pożarniczej samochodu.
System rozwijania i zwijania węża wyposażony w dwa niezależne napędy elektryczny i mechaniczny (ręczny).
7.Zbiornik wody o pojemności 2500 dm3 wykonany z materiału odpornego na korozją, zbiornik musi być wyposażony w oprzyrządowanie umożliwiające jego bezpieczną eksploatację, z układem zabezpieczającym przed wypływem wody w czasie jazdy. Zbiornik powinien posiadać właz rewizyjny; nadciśnienie testowe 20 kPa.
8.Zbiornik środka pianotwórczego wykonany z materiału odpornego na działanie dopuszczonych do stosowania środków pianotwórczych i modyfikatorów, o pojemności co najmniej 10% pojemności zbiornika wody.
9.Wysuwany pneumatycznie, obrotowy maszt oświetleniowy, zabudowany na stałe w samochodzie z najaśnicami o mocy 2000 W. Wysokość min. 6 m od podłoża, na którym stoi pojazd, z możliwością sterowania najaśnicami w pionie i w poziomie. Stopień ochrony reflektorów masztu min. IP 55.
10.Dach zabudowany w formie podestu roboczego w wykonaniu antypoślizgowym. Na dachu pojazdu skrzynia aluminiowa. Na dachu pojazdu zamontowane lampy halogenowe oświetlające teren wokół pojazdu.
11.Z przodu pojazdu zamontowane zraszacze zasilane autopompę
III. Wykonawca udzieli Zamawiającemu na samochód i występujące w nim wyposażenie 24-miesięcznej gwarancji oraz zapewni bezpłatny serwis w okresie jej obowiązywania, zgodnie z warunkami zawartymi w książce gwarancyjnej, stanowiącej integralną część umowy - Załącznik Nr 3.
IV. Do samochodu Wykonawca zobowiąże się dołączyć:
a) wyciąg ze świadectwa homologacji samochodu,
b) kartę pojazdu,
c) instrukcję obsługi i konserwacji samochodu oraz wyposażenia w języku polskim,
d) książki gwarancyjne samochodu oraz wyposażenia,
e) kopię certyfikatu zgodności wystawionego przez CNBOP.
V. W okresie gwarancji naprawa samochodu oraz wyposażenia wykonywane będą bezpłatnie przez serwis Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego lub w miejscu przez niego wskazanym. Naprawy będą wykonywane w terminie do 72 godzin od daty zgłoszenia w formie faxu. Do czasu, o którym mowa wyżej nie wlicza się dni ustawowo wolnych od pracy.
W SIWZ PKT 4 POWINIEN BRZMIEĆ:
4. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie: Dostawa 1 sztuki średniego samochodu ratowniczo-ekologicznego (gaśniczego) z napędem 4x4 PN-EN 1846-1 M-2-6-2500-8/1600-1.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 34.14.42.10
OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIAZakup 1 sztuki średniego samochodu ratowniczo-ekologicznego (gaśniczego) z napędem 4 x 4 PN-EN 1846-1 M-2-6-2500-8/1600-1.
Wspólny Słownik Zamówień (CPV) 34.14.42.10
Specyfikacja techniczna dla średniego samochodu ratowniczo-ekologicznego (gaśniczy) z napędem 4 x 4 PN-EN 184-1 M-2-6-2500-8/1600-1 - wymagane parametry techniczno-użytkowe:
I. Podwozie z kabiną1.Parametry nie określone w poniższej specyfikacji muszą być zgodne z "Wymaganiami dla samochodów ratowniczo-gaśniczych przeznaczonych dla Ochotniczych Straży Pożarnych - Edycja druga - marzec 2006" lub "Wymaganiami Ogólnymi dla Samochodów Ratowniczo-Gaśniczych KG PSP - CNBOP - czerwiec 2002"
2.Pojazd musi spełniać "Wymagania szczegółowe dla samochodów ratowniczo gaśniczych KG PSP-CNBOP-czerwiec 2002" w zakresie "II. Wymagania dla średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego, załoga 1 + 5, pojemność zbiornika na wodę 2500 dm3".
Nr postępowania : OSP/ZP/341 - 1 / 08
3.Pojazd musi spełniać wymagania polskich przepisów o ruchu drogowym z uwzględnieniem wymagań dotyczących pojazdów uprzywilejowanych zgodnie z Ustawą "Prawo o ruchu drogowym". Pojazd musi posiadać certyfikat zgodności lub dopuszczenie do stosowania w ochronie przeciwpożarowej w dniu odbioru samochodu.
4.Pojazd musi odpowiadać Polskiej Normie PN-EN 1846-1 oraz PN-EN 1846-2. Samochód fabrycznie nowy rok produkcji 2008. Rzeczywista masa całkowita samochodu gotowego do akcji ratowniczo - gaśniczej (pojazd z załogą, pełnymi zbiornikami, zabudową i wyposażeniem) nie może przekroczyć 14 000 kg. Dopuszczalna masa całkowita podana w świadectwie homologacji może przekroczyć 14 000 kg.
5.Pojazd musi być wyposażony w urządzenia sygnalizacyjno-ostrzegawcze:
- akustyczne elektryczne, mające umożliwiać podawanie komunikatów słownych z kabiny pojazdu bez względu na to, w jakiej pozycji pracy pojazd będzie się znajdował,
- pojedyncze lampy stroboskopowe niebieskie 2 szt. na dachu kabiny pojazdu oraz pojedyncze lampy stroboskopowe niebieskie z tyłu pojazdu,
- dodatkowe dwie stroboskopowe lampy sygnalizacyjne niebieskie z przodu pojazdu.
6.Podwozie pojazdu musi posiadać świadectwo homologacji typu, które należy załączyć do oferty. W przypadku przekroczenia dopuszczalnych parametrów świadectwo homologacji na cały pojazd wraz z zabudową.
Podwozie pojazdu wyposażone w:
- silnik i podwozie pojazdu od jednego producenta,
- synchronizowaną skrzynią biegów,
- napęd 4 x 4 uterenowiony, który ma posiadać możliwość przekazywania napędu na wszystkie koła oraz blokady mechanizmów różnicowych między kołowych i między mostowych,
- przekładnia rozdzielcza z przełożeniem terenowym i szosowym
- ogumienie uniwersalne, dostosowane do zmiennych warunków atmosferycznych (wielosezonowe),
- układ hamulcowy pojazdu wyposażony w system przeciwblokujący ABS,
- możliwość podłączenie zewnętrznego źródła układu pneumatycznego (szybkozłącze)
- układ kierowniczy samochodu ze wspomaganiem hydraulicznym,
- zaczep holowniczy służący do holowania pojazdu,
- konstrukcja zawieszenia ze względu na stałe obciążenie powinna być wzmocniona, w sposób, zapewniający pracę pojazdu bez uszkodzeń we wszystkich warunkach eksploatacji przewidzianych przez producenta
- należy podać zastosowane rozwiązania wzmocnień.
- silnik z zapłonem samoczynnym spełniającym normy Euro 4, z możliwością stosowania dodatkowych płynów w celu spełnienia norm czystości spalin o mocy nie mniej 250 KM.
7.Kabina:
- czterodrzwiowa, jednomodułowa,
- zapewniająca dostęp do silnika,
- o konstrukcji umożliwiającej przeprowadzenie obsługi codziennej bez jej podnoszenia,
- powierzchnia podłogi kabiny w wykonaniu antypoślizgowym.
Wyposażenie kabiny:
- fotel kierowcy z regulacją wysokości, odległości i pochylenia oparcia oraz tłumieniem drgać,
- cztery fotele dla załogi siedzącej w tylnym przedziale kabiny
- indywidualne oświetlenie nad siedzeniem dowódcy,
- instalacja dostosowana do podłączenia radiotelefonu przewożonego Motorola,
- instalacja elektryczna do ładowarek latarek 12V,
- wtyczka i gniazdo do ładowania akumulatorów ze źródła zewnętrznego.
Nr postępowania : OSP/ZP/341 - 1 / 08
8. Pojazd musi być wyposażony w sygnalizację świetlną i dźwiękową (brzęczyk - sygnał przerywany) włączonego biegu wstecznego (jako sygnalizację świetlną dopuszcza się światło cofania.
9. Pełnowymiarowe koło zapasowe z możliwością przewożenia na pojeździe.
10. Pojazd wyposażony w podgrzewane elektrycznie lusterka.
11. Maksymalna wysokość całkowita pojazdu 3200mm. Jeżeli wysokość półki lub szuflady od poziomu gruntu przekracza 1850mm, konieczne jest zainstalowanie podestów umożliwiających łatwy dostęp do sprzętu, przy czym otwarcie lub wysuniecie podestów musi być sygnalizowane w kabinie kierowcy.
II. Zabudowa pożarnicza
1.Zabudowa wykonana z materiałów odpornych na korozję.
2.Pojazd wyposażony w mocowania dla sprzętu zgodnie z Tablicą nr 1 " II Wymagania dla średniego samochodu ratowniczo - gaśniczego załoga 1 + 5, pojemność zbiornika na wodę 2500 dm3". Zainstalowanie dodatkowych półek lub szuflad (np. dodatkowa półka nad autopompy do pompy pływającej "Niagara").
3.Skrytki na sprzęt i wyposażenie zamykane żaluzjami wodo i pyłoszczelnymi, wspomaganymi systemem ułatwiającym otwieranie i zabezpieczającym przed samoczynnym zamykaniem, wykonane z materiałów odpornych na korozję, wyposażone w zamki zamykane na jeden klucz.
<p class="MsoNormal" style="MARG