KRYTERIA DOBORU KANDYDATÓW
I. Wymagania niezbędne:
1. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna, 2. wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy w tym zakresie lub studia podyplomowe i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną, 3. wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentowany co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną, 4. posiadanie prawa jazdy i dysponowanie własnym środkiem transportu, 5. kandydat/kandydatka nie jest i nie był/a pozbawiony/a władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona, 6. kandydat/kandydatka wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego/niej wynika z tytułu egzekucyjnego, 7. kandydat/kandydatka nie był/a skazany/a prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
II. Wymagania dodatkowe:
Umiejętność skutecznego komunikowania się; Umiejętność organizowania pracy w środowisku; Samodzielność;
III. Zakres zadań wykonywanych na w/w stanowisku:
opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym; opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy
zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej; udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu
umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego; udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych, psychologicznych i wychowawczych z dziećmi; wspieranie aktywności społecznej rodzin; motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych; udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej; motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych; udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych; podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin; prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci; prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
IV. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny, 2. CV, 3. kserokopia dokumentów poświadczających wykształcenie, dodatkowe kwalifikacje i umiejętności, 4. dokumenty potwierdzające doświadczenie zawodowe ( świadectwa pracy, kwestionariusz osobowy), 5. oświadczenie o posiadaniu pełni praw obywatelskich i niekaralności za przestępstwa popełniane umyślnie, 6. zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla celów naboru, 7. zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy asystenta rodziny. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 30.04.2014r. w zamkniętej kopercie z podanym adresem zwrotnym z dopiskiem: ,,Dotyczy naboru na Asystenta Rodzinnego w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Piotrkowie Kujawskim" osobiście w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Piotrkowie Kujawskim, ul. Słoneczna 32 , pok. nr 1 lub pocztą na adres: Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Słoneczna 32, 88-230 Piotrków Kujawski (decyduje data doręczenia dokumentów do Ośrodka). Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane. Ośrodek Pomocy Społecznej zastrzega sobie prawo rozpatrywania wyłącznie aplikacji zawierających wymagane dokumenty i spełniające wymogi konieczne i pożądane. Wymagane dokumenty tj.: list motywacyjny, CV powinny być opatrzone klauzulą: ,,wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2002r Nr 101, poz. 926 ze zmianami) |