Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina , ul. Kościelna 1, 88-230 Piotrków Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2655123, faks 054 2655112. - Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.piotrkowkujawski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa. SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: PRZEBUDOWA ULICY SŁONECZNEJ W PIOTRKOWIE KUJAWSKIM - ETAP I. II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane. II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane - PRZEBUDOWA ULICY SŁONECZNEJ W PIOTRKOWIE KUJAWSKIM - ETAP I. Przedmiotem są roboty budowlane w zakres których wchodzi wykonanie m.in. : 1. Roboty przygotowawcze 2. Roboty ziemne 3. Wykonanie podbudowy 4. Wykonanie nawierzchni jezdni 5. Wykonanie odwodnienia - montaż studzienek ściekowych 6. Ustawienie krawężników i obrzeży betonowych 7. Wykonanie chodników 8. Wykonanie zjazdów 9. zapewnienie obsługi geodezyjnej oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej . Uwagi końcowe 1. Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną i polskimi normami. 2. Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy z materiałów własnych. 3. Zastosowane materiały powinny spełniać wymogi prawa budowlanego i pozostawać w zgodności z Polskimi Normami lub aprobatami technicznymi. 4. Wartość materiałów użytych do realizacji inwestycji jest objęta ceną wykonania zamówienia. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa załączony przedmiar robót oraz dokumentacja projektowa. Wymagany okres gwarancji na wykonane roboty ( materiały i robociznę) wynosi 36 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego.. II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2. II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.1.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 27.11.2009. SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA Informacja na temat wadium: Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10.000,00 zł. ( słownie : dziesięć tysiący złotych 00/100). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu; - poręczeniach bankowych; - gwarancjach bankowych; - gwarancjach ubezpieczeniowych; - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 ust. 3 lit. B ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66,poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Piotrkowie Kujawskim BS Piotrków Kujawski nr 07 9551 0002 0000 0101 2003 0011 . Środki winny wpłynąć na rachunek Urzędu przed upływem terminu składania ofert. Dokument potwierdzający wniesienie wadium w formie innej niż pieniężna powinien być załączony do oferty lub złożony w kasie Urzędu Gminy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, jeżeli: - upłynął termin związania ofertą; - zawarto umowę w sprawie zamówienia publicznego i wniesiono zabezpieczenie należytego wykonania tej umowy; - zamawiający unieważnił postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego, a protesty zostały ostatecznie rozstrzygnięte lub upłynął termin do ich wnoszenia. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy: - który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; - który został wykluczony z postępowania; - którego oferta została odrzucona. Złożenie przez wykonawcę, którego oferta została odrzucona lub wykluczonego z postępowania, wniosku o zwrot wadium jest równoznaczne ze zrzeczeniem się przez wykonawcę prawa do wniesienia protestu. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) WARUNKI UDZIAŁU - Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy spełniający niżej wymienione warunki: W przetargu mogą wziąć udział ( złożyć ofertę ) oferenci spełniający warunki określone w art. 22 i nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzieleniu zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy - prawo zamówień publicznych, a także posiadają stosowne uprawnienia oraz wykażą : 1. Prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. 2. Wykonanie w okresie ostatnich dwóch lat tj. 2007-2008 ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) minimum dwóch zamówień w każdym roku, odpowiadających swoim rodzajem i wartością do przedmiotu zamówienia . 3. Załączenie wymaganych oświadczeń i dokumentów wskazanych w SIWZ 4. Potwierdzenie wpłacenia wadium. 2. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły (spełnia - nie spełnia), w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty..
- Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków w niniejszym postępowaniu. Oświadczenie Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 - Wykonawca składa oświadczenia, których wzór stanowią Załącznik Nr 2 oraz Załącznik Nr 3 do niniejszej SIWZ. 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 ustawy : 1) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego, potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 3) Aktualne zaświadczenie oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenie że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: 1. Wykaz wykonanych w okresie ostatnich dwóch lat tj. 2007-2008 ( a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie) minimum dwóch zamówień w każdym roku, odpowiadających swoim rodzajem i wartością do przedmiotu zamówienia. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik Nr 5 do niniejszej SIWZ. 2. Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień budowlanych do kierowania robotami budowlanymi przez wskazane osoby w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia oraz zaświadczenia, wydane przez właściwą izbę samorządu zawodowego (Okręgową Izbę Inżynierów Budownictwa), potwierdzające wpis danej osoby na listę członków właściwej izby. 3. W celu potwierdzenia spełnienia warunku znajdowania się przez Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia: 1) Polisę , że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej we wskazanej wysokości. Przy składaniu ofert przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Wykonawcy mogą złożyć jedną wspólną polisę potwierdzającą, że wszyscy Wykonawcy są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. Warunek ten może być również spełniony łącznie.
SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena. IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.piotrkowkujawski.pl. Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy 88-230 Piotrków Kujawski ul. Kościelna 1 pokój nr 2. IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.09.2009 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy 88-230 Piotrków Kujawski ul. Kościelna 1 pokój nr 10. IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). Burmistrz Miasta i Gminy Piotrków Kujawski mgr Mirosław Skonieczny UWAGA WYJAŚNIENIE TREŚCI SIWZ Piotrków Kujawski , dnia 2009-09-03 ZP - 341 - K - 17 / 1 / 09 Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia
WYJAŚNIENIE SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA przetargu na : PRZEBUDOWA ULICY SŁONECZNEJ W PIOTRKOWIE KUJAWSKIM - ETAP I W związku z prośbą o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w przedmiotowym postępowaniu, działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2007 roku Nr 223, poz .1655 ze zm.) Zamawiający wyjaśnia, co następuje: 1) Prosimy o określenie czy Zamawiający zamierza pobierać opłaty za zajęcie pasa drogowego (§3 Projektu Umowy). Odp.: Zamawiający nie będzie pobierać opłat za zajęcie pasa drogowego. 2) Czy na w-wy podbudowy z kruszywa łamanego średniotwardego (kategoria ruchu KR-1-2) można zastosować kruszywo wapienne? Odp.: Zamawiający nie wyraża zgody zastosowania na warstwy podbudowy kamienia wapiennego. 3) Opis techniczny pkt 4 Uwagi końcowe mówi iż "Przed przystąpieniem do robót drogowych należy wykonać projekt tymczasowej organizacji ruchu zatwierdzony przez zarządzającego ruchem i go stosować w trakcie realizacji" natomiast zakres określony w SIWZ oraz Projekcie Umowy tego nie przewiduje. Prosimy o podanie jednoznacznego wymogu. Odp.: Zgodnie z obowiązującymi przepisami Wykonawca winien wykonać, uzgodnić i stosować w trakcie realizacji robót projekt tymczasowej organizacji ruchu. Koszt wykonania organizacji należy doliczyć do kosztu całkowitego zadania. 4) Zarówno formularz kosztorysu ofertowego jak i przedmiar zakłada na ul. XXX- Lecia PRL oraz ul. Słonecznej, ode 0+000 - 0+175 wykonanie w-wy wiążącej gr 6 cm natomiast przekroje konstrukcyjne podają gr. 5 cm. Prosimy o podanie jednoznacznego rozwiązania i ewentualną korektę, formularza kosztorysu ofertowego. Odp.: Warstwę wiążącą na ul.XXX-Lecia PRL oraz ul. Słonecznej, odc. 0+000 - 0+175 należy wykonać zgodnie z założeniami kosztorysu ofertowego oraz przedmiaru robót czyli grubości 6 cm. 5) Załączony przedmiar robót (i kosztorys) do etapu, który jest przedmiotem przetargu zakłada w dziale VI Chodniki poz. 4 Przełożenie istniejącej trylinki na placu postojowym ul. XXX-Lecia PRL na pow. 187,5m2, zakresu tego brak w kosztorysie ofertowym. SIWZ oraz załączonym przedmiarze na cały zakres robót. Prosimy o jednoznaczne określenie zakresu i ewentualną korektę formularza kosztorysu ofertowego. Odp.: Należy przyjąć przełożenie istniejącej trylinki na placu postojowym ul. XXX-Lecia PRL na pow. 187,5m2 , poprawiony kosztorys ofertowy zostanie zamieszczony na stronie internetowej Zamawiającego. 6) Dokumentacja projektowa zakłada wykonanie na chodnikach pod kostkę warstwy podsypki cementowo - piaskowej gr. 5 cm, natomiast przedmiar i kosztorys ofertowy odpowiednio 5 + 4 cm (dział 6 Chodniki poz. nr l i 2). Prosimy o korektę. Odp.: Należy przyjąć wykonanie na chodnikach pod kostkę warstwy podsypki cementowo - piaskowej gr. 5 cm + 4 cm zgodnie z przedmiarem i kosztorysem ofertowym.
BURMISTRZ MIASTA I GMINY PIOTRKÓW KUJAWSKI mgr MIROSŁAW SKONIECZNY UWAGA MODYFIKACJA TREŚCI SIWZ Piotrków Kujawski, dnia: 2009-09-03 ZP - 341 - K - 17 / 2 / 09 Dot. Modyfikacji Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia ZP 341 - 17 / 09 w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: PRZEBUDOWA ULICY SŁONECZNEJ W PIOTRKOWIE KUJAWSKIM - ETAP I.
Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych ((tekst jednolity - Dz. U. z 2007 roku Nr 223, poz .1655 ze zm.) wprowadza następującą modyfikację treści SIWZ: - W załączniku nr 4 do SIWZ - projekcie umowy w §3 :
a) § 3 projektu umowy brzmi: § 3 Kwota określona w § 2 zawiera wszystkie koszty związane z realizacją zadania nie ujęte w projekcie technicznym, a niezbędne do wykonania zadania tj. w szczególności wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowanie i zabezpieczenie terenu budowy, uporządkowanie placu budowy po zakończeniu robót, opłaty za zajęcie pasa drogowego. b) prawidłowe brzmienie § 3: § 3 Kwota określona w § 2 zawiera wszystkie koszty związane z realizacją zadania nie ujęte w projekcie technicznym, a niezbędne do wykonania zadania tj. w szczególności wszelkie roboty przygotowawcze, porządkowe, zagospodarowanie i zabezpieczenie terenu budowy, uporządkowanie placu budowy po zakończeniu robót, koszt przygotowania i uzgodnienia projektu tymczasowej organizacji ruchu, oraz wszelkie inne koszty niezbędne do wykonania zadania.
2. W załączniku nr 6 do SIWZ - kosztorysie ofertowym w dziale VI - chodniki po pkt. 3 dodano pominięty pkt. 4 o następującym brzmieniu:
Lp | SST | O p i s r o b ó t | J.m. | Ilość | Cena | Wartość | 4 |
| Przełożenie istniejącej trylinki na podsypce cementowo-piaskowej na placu postojowym ulicy XXX-Lecia PRL dla zachowania spadków poprzecznych i podłużnych z uzupełnieniem podsypki cementowo-piaskowej, spoiny zamulone piaskiem |
M2 |
187,5 |
|
|
Pozostałe zapisy w SIWZ pozostają bez zmian. Zamawiający nie przewiduje przesunięcia terminu składania ofert.
Z up. Burmistrza Sekretarz Miasta i Gminy mgr Jarosław Waszak |