Piotrków Kujawski: Powierzchniowe utwardzenie drogi Połajewo - Złotowo
Numer ogłoszenia: 122809 - 2015; data zamieszczenia: 18.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto i Gmina , ul. Kościelna 1, 88-230 Piotrków Kujawski, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 054 2655123, faks 054 2655112.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Powierzchniowe utwardzenie drogi Połajewo - Złotowo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie zadania pod nazwą: Powierzchniowe utwardzenie drogi Połajewo - Złotowo od km 0+000 do km 1+350. Przedmiotem są roboty budowlane w zakres których wchodzi wykonanie m.in. : I. JEZDNIA 1. Mechaniczne wykonywanie koryt na całej szerokości jezdni . Głębokość 20 cm. 2. Wykonywanie koryt na poszerzeniach jezdni. Głębokość koryta 10 cm. 3. Wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi 4. Mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. 5. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa dolna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm 6. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa górna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm 7. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa górna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm - analogia wyrównanie istniejącej podbudowy 8. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa dolna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm - analogia wyrównanie istniejącej podbudowy 9. Powierzchniowe utrwalanie nawierzchni z podwójnym rozsypaniem grysów ,transport kruszywa samochodami samowyładowczymi 5-10 t. Warstwa dolna grys bazaltowy 8-11 mm, warstwa górna grys bazaltowy 5-8 mm, emulsja modyfikowana. II. ZJAZDY 1. Mechaniczne wykonywanie koryt na całej szerokości jezdni i chodników. Głębokość 20 cm 2. Wywóz ziemi samochodami samowyładowczymi. Kategoria gruntu I-II 3. Mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Kategoria gruntu I-IV 4. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa dolna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm 5. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa górna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm / III. POBOCZA 1. Mechaniczne profilowanie i zagęszczanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne nawierzchni. Kategoria gruntu I-IV 2. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa dolna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 15 cm 3. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa górna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm 4. Podbudowy z kruszywa łamanego. Warstwa górna. Grubość warstwy po zagęszczeniu 8 cm - analogia wyrównanie istniejącej podbudowy IV. ROBOTY UZUPEŁNIAJĄCE 1. Ręczne formowanie nasypów z ziemi dowożonej samochodami samowyładowczymi. Grunt kategorii III-IV. (grunt z wykopów) 2. Zagęszczenie nasypów ubijakami mechanicznymi. Grunt spoisty kategorii III-IV 3. Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych (drogi). Trasa dróg w terenie równinnym 4. Mechaniczne karczowanie zakrzaczeń wraz z odwozem poza teren budowy i utylizacją - ok. 100 m. kw. 5. Sporządzenie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu 6. Zapewnienie obsługi geodezyjnej oraz wykonanie inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej UWAGA: Jeśli gdziekolwiek w SIWZ przedmiot zamówienia określony został przez wskazanie znaków towarowych lub pochodzenie urządzeń i materiałów, to Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania materiałów i urządzeń równoważnych w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Przez pojęcie urządzeń i materiałów równoważnych należy rozumieć urządzenia i materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót oraz w przedmiarach robót. Wykaz zastosowanych i przyjętych przez Wykonawcę do wyceny materiałów lub urządzeń równoważnych musi zostać załączony do oferty na druku - załączniku nr 9 do SIWZ - wykazie urządzeń równoważnych. Koniecznym jest podanie nazwy producenta, precyzyjnego i jednoznacznego typu urządzenia lub materiału oraz załączenie niezbędnych dokumentów, takich jak: atest PZH, deklaracja zgodności producenta / aprobata techniczna, karta katalogowa producenta zawierająca wszystkie parametry techniczno-eksploatacyjne ujęte w dokumentacji projektowej. 2.2. Uwagi końcowe 1. Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, zasadami wiedzy technicznej, sztuką budowlaną i polskimi normami. 2. Wykonawca będzie wykonywał przedmiot umowy z materiałów własnych. 3. Zastosowane materiały powinny spełniać wymogi prawa budowlanego i pozostawać w zgodności z Polskimi Normami lub aprobatami technicznymi. 4. Wartość materiałów użytych do realizacji inwestycji jest objęta ceną wykonania zamówienia. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu zamówienia określa SIWZ oraz załączony przedmiar robót i kosztorys ofertowy. 2.3.. Okres gwarancji na wykonane roboty ( materiały i robociznę) wynosił będzie tyle miesięcy ile wybrany wykonawca wskaże w złożonej ofercie, nie mniej jednak niż 24 miesiące od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego. 2.4. Zaleca się aby oferent dokonał wizji lokalnej na obiekcie będącym elementem zamówienia. 2.5. Wyłoniony w postępowaniu przetargowym Wykonawca najpóźniej w dniu podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu kosztorys ofertowy..
II.1.5)
V
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 14.10.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 7.1. W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych 00/100) 7.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm) 7.3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Piotrkowie Kujawskim BS Piotrków Kujawski nr 07 9551 0002 0000 0101 2003 0011 z dopiskiem : Przetarg nieograniczony na: Powierzchniowe utwardzenie drogi Połajewo - Złotowo Kopię dowodu przelewu potwierdzoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. 7.4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, poręczeniu pieniężnym SKOK lub poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować w kasie u Zamawiającego, a kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem załączyć do oferty. 7.5. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. tj. do dnia 02.09.2015 r. do godz. 10:00. 7.6. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. 7.7. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 7.8. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy. 7.9. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 7.10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podst. art. 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wniesie wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 7.12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie b) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 7.13. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 7.14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 4 ppkt 4.1 siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego w pkt. 5 ppkt 5.1. niniejszej siwz.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek posiadania wiedzy i doświadczenia zapewniającego wykonanie zamówienia, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie zgodnie z zasadmi sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej jednego zadania polegającego na budowie, przebudowie, remoncie dróg, na łączną kwotę nie mniejszą niż 100.000,00 zł brutto. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i dowodów wymienionych w pkt. 5 ppkt 5.3. lit. a) i b) siwz.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 4 ppkt 4.1 siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego w pkt. 5 ppkt 5.1. niniejszej siwz.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca oświadczy, że dysponuje: - Kierownikiem budowy - posiadającym uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub drogowej, które pozwalają na wykonywanie czynności będących przedmiotem zamówienia niezależnie od momentu ich wydania Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń wymienionych w pkt. 5 ppkt 5.4. lit. a i b siwz.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej, jeżeli Wykonawca oświadczy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu określone w pkt 4 ppkt 4.1 siwz i art.22 ust.1 ustawy Pzp oraz przedłoży opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia wymienionego w pkt. 5 ppkt 5.1. siwz oraz dokumentu wymienionego w pkt. 5.7 lit. b
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Dowód wpłacenia wadium 2)Dowody potwierdzające, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone 3)Wykaz Urządzeń równoważnych 4) Upoważnienie - jeśli dotyczy
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Okoliczności, przy zaistnieniu których możliwa jest zmiana umowy. 16.1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, jeżeli wystąpią następujące okoliczności: a) wystąpiła konieczność wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, sposobie lub technologii wykonania przedmiotu umowy, b) zmiana podatku od towarów i usług VAT, c) konieczność zmiany terminu wykonania zamówienia na skutek: - wystąpienia warunków atmosferycznych nie pozwalających na wykonanie przedmiotu umowy ze względów technologicznych, co może mieć wpływ na jakość wykonania, trwałość i zachowanie okresu gwarancji, - przedłużającego się oczekiwania na uzgodnienia, decyzje administracyjne, itp. - zawieszenia robót przez zamawiającego - działania siły wyższej, d) zmiana warunków finansowania zamówienia, e) zmiana na stanowisku kierownika budowy lub kierownika robót, f) zmiana na stanowisku inspektora nadzoru, g) zmiana sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, na skutek zmian zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu, h) przy zawieraniu umowy nie można było przewidzieć rozmiaru lub kosztów prac. i) dopuszcza się możliwość powierzenia części robót podwykonawcy pomimo braku wskazania podwykonawstwa w treści złożonej oferty pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego. Zgodę taką wykonawca może otrzymać, jeśli wystąpi do zamawiającego z pisemnym wnioskiem o wyrażenie zgody na powierzenie części robót podwykonawcy. Do wniosku wykonawca załączy projekt umowy z podwykonawcą (zgodny z projektem wskazanym w SIWZ), dane podwykonawcy oraz zestawienie rzeczowo-finansowe wskazujące zakres robót jakie wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku z załącznikami może wyrazić zgodę na powierzenie części zamówienia podwykonawcy lub jej odmówić bez podania uzasadnienia. Zmiana zakresu podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę umowy w sprawie zamówienia, jeżeli wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa. 16.2. Zmiany zawartej umowy wskazane w pkt. 16.1 lit. a, c i h wymagają pisemnego uzasadnienia sporządzonego przez inspektora nadzoru i przedstawiciela wykonawcy, zatwierdzonego przez kierownika Zamawiającego. Zmiana umowy wymaga, pod rygorem nieważności zachowania formy pisemnej. 16.3 Zmiana osób, o których mowa w pkt. 16 ppkt 16.1 lit. e), w trakcie realizacji przedmiotu umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 7 dni od daty przedłożenia propozycji wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą spełniać warunki postawione w tym zakresie w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 16.4. Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana osób, o której mowa w pkt. 16 ppkt 16.1 lit. e) winna być potwierdzona pisemnie i nie wymaga aneksu do niniejszej umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.piotrkowkujawski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy
88-230 Piotrków Kujawski
ul. Kościelna 1
pokój nr 2.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.09.2015 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy 88-230 Piotrków Kujawski ul. Kościelna 1 pokój nr 12 ( sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie